Houston we have influensa

Ja.

So far tre dagar med feber, hosta, snuva, igenkletade ogon, vark i hela kroppen och ont i halsen.

Jattekul. Inte.

Det enda jag orkar gora ar glo pa film och aven om det later lite orealistiskt sa kan man trottna pa Grey's Anatomy.

Nu ar jag atminstone uppe pa benen, nagorlunda, aven om jag fortfarande har feber, men i forrgar natt hade jag sa hog feber och sa ont i kroppen att jag inte kunde sova.

Med andra ord ar jag ratt trott pa det mesta och langtar hem. Det ar inte kul att vara sjuk har, sarskilt inte nar solen skiner. Visserligen har det fortfarande inte snoat, och det toar ratt rejalt, men det ar sa trist att sitta i lagenheten 24 timmar om dygnet och dricka varmvatten mot halsontet.

Igar skulle jag kakat julmiddag pa John's med de flesta andra skandinaviska sasongarna, men det sket sig fullstandigt. Istallet agnade jag dan at dvd, lakarbesok (fick ackliga flunsapiller som inte gar att svalja, och jattestarka huvudvarkspiller) och istallet for julmat at jag makaroner och bearnaisesas. Allvarlig energibrist och motivationsbrist, ja. Lät till och med bli julgodiset, for jag hade anda inte kannt vad det smakar, och det hade vart slös.

Fast det ar kanske ett tecken på tillfrisknande att jag ar sugen pa mat igen. Olyckligtvis är det inte bara "mat" utan sandar trottsam mat som man inte kan fa tag pa har, eller som jag inte riktigt kan laga.

Applekorv
Kottbullar
Falukorv
Vettigt smor
Kanelbullar
Marabouchoklad
Siaglass
Dendar kycklingratten som ar inlindad i bacon
...
Inte pasta iallafall.
Eller soppa pa tetrapack, som iofs ar en bra uppfinning men anda.
Varfor har inte dom jadra fransmannen uppfunnit falukorven for? Valdigt dumt om jag far saja min mening.

Nu ska jag snubbla hemat, via mataffaren, for ska jag kaka domdar ackliga pillrena behover jag kräm eller sylt eller nat att svalja dom med.

Far se om mina kara roomies har vaknat till liv an ocksa.. nar jag gick hemifran sov bade Abby & Matilda, och Eleanor var inte ens hemma an.

Foressten, skulle skickat en massa God Jul-sms igar, men min franska mobil sms-vagrade (igen) och jag har slut med pengar pa den svenska, darav kommunikationsbristen.

Oh well, sant ar livet.

Host host.

Btw, franskt nummer: +33 (0) 621518280

Etiketter: